poniedziałek, 31 lipca 2017

ZDROWA JAGLANKA NA DRUGIE ŚNIADANIE



Kasza jaglana to jedna z tych kasz, które uwielbiam, ale zazwyczaj nie chce mi się jej przygotowywać, bo kojarzy mi się z długim gotowaniem. Co za bzdura! :P Czasami jestem leniem w kuchni (czasami często)  i lubię iść na łatwiznę. 



Często też słyszę, że ludzie unikają kaszy jaglanej ze względu na jej charakterystyczny posmak goryczki. Przed ugotowaniem kaszy warto ją przepłukać zimną wodą, a następnie wrzątkiem i dopiero wtedy wrzucić do czystej, wrzącej wody/mleka i ugotować

Warto ją mieć w swojej szafce (i ją zjadać, a nie trzymać jako pożywkę dla moli :P), chociażby ze względu na jej wartości odżywcze. Jest źródłem żelaza, potasu, miedzi, manganu, wapnia i fosforu, a także niektórych witamin z grupy B.

Jaglanka ma działanie odkwaszające, ma odczyn zasadowy, więc ma zdolności neutralizujące toksyny pochodzące z takich produktów jak alkohol, kawa czy słodycze, które zakwaszają nasz organizm. 

Kasza jaglana jest naturalnym zbożem, które nie zawiera glutenu, więc sprawdzi się idealnie u osób na diecie bezglutenowej



PRZEPIS (wystarczy na 2 małe porcje)



Składniki:

✔ kasza jaglana 1 szklanka 
✔ napój ryżowy (lub inny napój roślinny/mleko krowie jeżeli używasz) 2,5 szklanki 
✔ masło ghee 2 łyżeczki
✔ ksylitol 2 łyżki 
✔ otarta skórka z cytryny wg uznania




Kaszę przepłucz w zimnej, a następnie we wrzącej wodzie. Następnie wrzuć do gotującego się mleka i gotuj na małym ogniu, aż kasza wsiąknie płyn. W trakcie gotowania dodaj ksylitol, otartą skórkę z cytryny i masło. Po ugotowaniu przełóż na talerz i udekoruj owocami. W moim przypadku były to borówki i banany (uwielbiam to połączenie! 🎔), ale Ty możesz użyć tego, co lubisz najbardziej. Dodatkowo możesz posypać cynamonem, dodać płatki migdałów czy inne bakalie lub orzechy. 




SMACZNEGO! ❤






1 komentarz:

  1. Ja jaglankę wcinam codziennie ;) Z białeczkiem i owocami jest nie do pobicia!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Instagram @FIT_PATKA